BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

2012-01-08

Paradise Academy történetismertetője

Bella Swan vagyok.

Boszorkány, aki jelen pillanatban elszökött egy tökéletes helyről, melyből a világon mindössze öt létezik. Egy helyről, melysokak szerint biztonságot és tudást nyújt.

De nekem ez nem kellett. Én ezt nem akartam. Nem akartam boszorkány lenni, hanem csak egy normális szabad akarattal rendelkező ember hétköznapi problémákkal. Ehelyett homlokegyenest nem ez van. Boszorkány és vámpír jelöltek közt nőttem fel a Paradise Akadémián. Jól hangzik a neve? Azt hinnéd ez a maga a paradicsom pedig nem. ez számomra börtön, a pokolban. Egy hely ahol nem tehetsz semmi mást azon kívül, hogy tanulsz, tanulsz és tanulsz... ja és egyetértesz, beletörődsz olyan dolgokba amelyekbe amúgy nem mennél bele.

Persze ezzel szinte én vagyok egyedül csak így. Hiszen az összes boszorkány-jelölt és vámpír-jelölt a legnagyobb megtiszteltetésnek tartja, hogy bejutottak ebbe az iskolába. Na jó maga az intézmény mint tárgy azért elég jó. Hat hatalmas kastélyszerű építmény fekszik egy hatalmas területen, mely majdnem ötszáz diáknak és száz tanárnak, dolgozónak, testőröknek ad otthont. Igazából egy kis államnak is mondhatnánk California államán belül. Mind a hat ház fel van osztva, az egyikben a tizenegy és tizenöt év közötti diákok kaptak helyet, egy másikban a tizenöt és tizennyolc év közöttiek, egy harmadik épület a tizenkilenc és huszonegy éves növendékek otthona, van egy főépület melyben a tanárok tartózkodnak és mindenki más aki az intézmény működésében szerepet vállal. A testőröknek, akik egyébként vámpírok akik túlélték az átváltozást és elég erősek, rátermedtek, szóval ők alkotják a testőröket. Nekik külön házuk van, hogy miért, azt nem nehéz kitalálni, az életmódjuk nem éppen szép látvány. Ugyanis "szegények" véren élnek, és hozzájuk olykor jönnek adakozó kedvű hölgyek és urak kintről. És még egy épület van mely magában foglalja a gyengélkedőt ami szerintem azért simán nevezhető kórháznak is, templomot, közösségi szobákat, és egy hatalmas wellness részleggel és uszodával is rendelkezik. Na és persze az étkező is ott van. ami szintén óriási hisz nem kevés éhes száj él az akadémián.

Jól hangzik mi?

Az Iskola egyszerű elven működik, úgy mint minden másik. Vannak tanárok, főképp boszorkányok és vannak persze vámpír testőrök is, akik a fiatal diákokat a korosztályukhoz mérten az adott anyaggal készítik fel a felnőtté válásra. Még ez is rendben van. De ezeket sajnos nagyon szigorúan veszik. Hogy miért?

A tanárok és mindenki aki már felnőtt és éretten képes gondolkodni azt mondja, hogy a képességeink, melyek bennünk vannak és kifejlődésre várnak, formálandó anyagok. ahhoz hogy a fokozatosan kialakuló tehetségünk használható legyen és ne uralkodjon el rajtunk, mely akár az életünkbe is kerülhet, fejlesztendő dolog.

Harcművészetet és táncot éppúgy tanulunk mint humán tárgyakat és boszorkánymágiát, mindent elméletben és gyakorlati szinten is. Számos vizsgán kell átesnünk, és év végi nagyvizsgákkal bizonyítjuk, hogy érdemesek vagyunk az örökségeinkre.

Persze, persze irtó büszke minden leendő kis boszorkány mikor bekerülnek az akadémiára tizenegy évesen és mint egy létrán mennek szépen lassan felfele a kiteljesedésig, de van amivel nem értek egyet. Hogy a tanárok szigorúak e? Nem kifejezés. Az igazgatónő meg egy gonosz boszorka ha engem kérdeztek.

Persze nekünk még mindig nagyobb a lehetőségünk a túlélésre, mint azoknak aki vámpírjelöltek. Az hogy miért roppant egyszerű a természetben nem olyan könnyű dolog valakit átváltoztatni. Meg van erre a szabály is. csak abból lehet vámpír, aki elég rátermedt arra, hogy túlélje ezt a folyamatot. Sajnálatos módon sokan meg is hallnak, de azért sokan túl is élik, mikor oda kerül a sor, hogy átváltoztatják őket.

Vámpírok azokból lehetnek tehát, akik rátermettek és hogy a boszorkányok mi fán teremnek? Na ez egyszerű nem máson múlik mint a genetikán. Van e a felmenőid közt boszorkány! Ha egyik szülőd az volt, nagy eséllyel lehetsz az, és megjegyzem manapság belőlük van több. Ha mind a két szülőd boszorkány volt, akkor maga vagy a tökéletesség mintapéldánya. Belőlünk, mivel egyébként én is egy vagyok közülük, sajnos szó szerint tizenkettő él a bolygón. A száz évvel ezelőtt dúló háború során haltak ki a tisztavérű boszorkányok legnagyobb része. Éppen ezért mi vagyunk a legnagyobb megvédendő kincs ezen a bolygón.

Valószínűleg ez volt a fő oka annak is hogy velem szigorúan bántak. Képességem pedig nincs. vagy eddig legalább nem jelentkezett. A legtöbbünk már tizennyolc éves korában megtapasztalhatja valamilyen érzelmi reakció során, hogy mihez van affinitása, mint például tűz, föld, víz, levegő és még sorolhatnám milyen dolgok uralma, azonban ez nálam elmaradt, így engem a harcok terén erősítettek, hogy meg tudjam magam védeni. Bár persze nem volt nehéz ezt kitalálni számomra, mivel ugye szabad választás nincs, mivel elég ügyesen el tudom sajátítani a harcművészet és egyéb hasonló dolgok alkalmazását.

És mindamellett, hogy mindent megszabnak nekünk, mit tehetsz mit nem, még arra is hoztak szabályt, hogy tizenhat éves kor alatt nem létesíthetnek az iskola külön nemű tagjai egymással semmiféle kapcsolatot, és tilos a testőrök bármelyikével is akárcsak a tanárokkal, viszonyt folytatni.

És ami tilos az ugye a legveszélyesebb csábító gyümölcs. Sajnos én beleestem ebbe a hibába.Jasper Cullen a hiba neve. Egy tökéletesen nyugodt, kedves, aranyos, jóképű és figyelmes vámpír, akit valaha is láttam. Sőt ő volt a mentorom is. Az egyik legképzettebb testőr, aki itt dolgozik az akadémia területén belül. És persze őbelé kellett beleesnem. Nem volt nehéz hiszen igen közelről ismertük egymást a harcok miatt, aztán később más miatt is. Fokozatosan alakult ki köztünk először a szimpátia, aztán a vonzalom, és végül a szerelem. A tiltott szerelem.

De a szabály miatt nem lehettünk nyugodtan együtt, senki nem tudhatott róla állandó titkolózás volt az életünk, és én ezt megelégeltem. Többször is próbáltam beszélni Jasperrel, hogy szökjünk ki onnan, éljünk kinn nyugodtan. De ő minduntalan lebeszélt róla. persze megértem, hisz ha kiderült volna a viszonyunk neki a becsületébe és a hivatásába került volna, pedig az egyik legjobb testőr a világon. Ha mindaz kiderül, hogy egy fiatal korú boszorkánnyal folytat szerelmi légyottot akkor soha többé nem teheti azt az egy dolgot amihez igazán ért. Ami az élete. Persze az én büntetésem engem nem zavart volna, ami abból állna valószínűleg hogy kirúgnak az akadémiáról, ezzel meg is bélyegezve engem. De én mindezt a kockázatot felvállaltam volna, hogy együtt lehessünk nyugodtan. De Jasper miatt kitartottam. De aztán nem bírtam tovább és elszöktem. Hátra hagyva ezzel Őt és az eddig biztonságot nyújtó hátteret.

Új életet akartam kezdeni... és ehhez már megtettem az első lépéseket.

0 megjegyzés: